Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
    Magnus Grabski
    Deltagare

Har en fundering. Tidigare när jag köpt medicinteknisk utrustning, eller börjat använda ny förbruksningsartiklar som t.ex. engångs saturationsprober, slutna blandningsystem för antibiotika etc.

Då har företaget alltid gratis kommit och utbildat på utrustningen eller på användningen av förbrukningsartikeln. När man köpt pumpar så har företaget kommit gratis och gjort grund konfigueringen etc.

Nu senast när jag fick en offert på utrustning. Då fanns det specat 20 000 kronor för utbildning och 10 000 kronor för konfiguering. Det är här är första gången jag ser sådana poster.

Är det här något vanligt i branschen? Själv tycker jag det är otroligt snålt att man först köper utrustning för 100 000 kronor. För att sedan få en till faktura från företaget på 30 000 kronor för att de skall utbilda i hur man använder utrustningen samt konfiguera. Särskilt när de inte vill sälja programvaran för att man själv skall kunna konfiguera på alla nivåer.

Vad tycker vi om det här? Själv tycker jag tumme ned och vill helst inte använda mig av de företagen alls.

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.